Mi az a CIRKADIÁN RITMUS?

Cirkadián ritmus és fogyás, Jobban hizlal, hogy mikor eszünk, mint az, hogy mit

Ha fogyni szeretnél, ezzel kezdd! Ne az edzéssel és ne is az étrenddel! A legjobb zsírégetés a korán fekvés!

ddr fogyás történetek modern család öntött fogyás

Ne az edzéssel kezdjem és ne is az étrenddel, akkor mivel? És ez hogyan függ össze a fogyással? Jogosan merülnek fel benned ezek a kérdések, hiszen szinte mindenki az edzés és étkezés oldalról közelíti meg a fogyás és egyáltalán az egészséges életmód kérdését.

Pedig ha így teszünk, akkor csak fél igazságokhoz jutunk, és nem lesz hatékony sem a fogyásunk, sem egészséges a szervezetünk. Mielőtt azt gondolnád, hogy most aztán valami szuper új dologról van szó, gyorsan le is szögezném, hogy nem találta fel senki újra a kereket. Hiszen nincs is rá szükség, csupán arról van szó, hogy annyira eltávolodtunk az elmúlt időszakban a természettől, hogy manapság a természetes lett a természetellenes, nem is olyan kis túlzással.

Mindenki tudja milyen fontos a regeneráció, pihenés, alvás, de hogyan lehet ez által fogyni? Természetesen azt én sem állítom, hogy ne változtass az életmódodon edzéssel, illetve olyan étkezéssel, ami egészséges, de mindenek előtt van még egy fontos dolog, ami legalább olyan fontos, ha nem még fontosabb is!

Ez dolog pedig nem más, mint a jól működő cirkadián ritmus!

Ha fogyni szeretnél, ezzel kezdd!

Sok-sok évmillión keresztül, ahogy zajlott az evolúció, a különböző élőlények a nappal és az éjszaka váltakozásához igazították először az anyagcseréjüket, már jóval az ember megjelenése előtt. A különböző élőlények, így az ember is, a nappal és éjszakák váltakozásához alkalmazkodott élettani folyamatait tekintve.

veszteség sok súlyt fogyás beaverton

Ezt a napszaki programot hívjuk cirkadián ritmusnak. A cirkadián szó jelentése, körülbelül egy nap, azért körülbelül egy nap, mert pár perccel hosszabb vagy rövidebb ez a ciklus. Léteznek rövidebb ciklusok is cirkadián ritmus és fogyás 24 óra, ezeket ultradián ritmusnak nevezzük, példálul az alvás REM és nem REM fázisai, vagy a légzés ritmusa.

A 24 óránál hosszabb ritmusokat pedig infradiánnak nevezzük, ilyen a 28 napos menstruációs ciklus. A cirkadián ritmust egy központi óra vezérli, ami a szuprakiazmatikus nukleuszban található. A Napfény hatása a szervezetedre Tehát a Napfény az elsődleges szabályozó, de vannak másodlagos szabályozók is pl: étkezések időzítése, hőmérséklet, edzés, társas kapcsolatok stb.

Cirkadián-ritmusra hangolt étrend

A testhőmérséklet, a vérnyomás, az immunrendszer, az étvágy, éberség ennek a finom rendszernek az összehangolt működése határozza meg, mely napszakonként, folyamatosan változó mintát követ. A naplemente utáni fényhiány a melatonin, VIP, növekedési hormon elválasztását idézi elő. Cirkadián ritmus és fogyás is látszik, hogy mekkora jelentősége van a Napfénynek a szervezetünk működésére.

Az egész hormonrendszerünk a nappal és éjszakák váltakozásához alkalmazkodva alakult ki. A Nap fényspektruma folyamatosan változik, ami fontos üzenetekkel látja el a szervezetünket. Ezért is fontos, hogy napközben, ha csak pár percre is, de menjünk ki a szabadba. Menj ki az irodából, hogy érzékelje a szemed a Nap fényének változását, amely információkkal látja el a hormonrendszered.

Itt jön képbe a mai modern világunk és a mesterséges fények! Ezekbe beletartozik a TV, számítógép, okos telefonok, tablet éppúgy, mint a mesterséges fények, LED-ek, izzók, stb.

Az első részben a dopamin szerepével, előállításával, a modern világ zavaró tényezőivel foglalkoztam, most ez utóbbit és a következményeit boncolgatom tovább. Felborult dopamin háztartás Az alacsony dopamin szintű emberek nehezen változtatnak, mert az agyuk folyamatosan túlbecsüli annak az értékét, amivel pillanatnyilag rendelkeznek és alulbecsüli, hogy mit nyerhetnek azáltal, ha feladják, amijük van.

Ezek a fények megzavarják a cirkadián ritmusunkat, és teljesen eltolódik, ami éppúgy tud okozni inzulinrezisztenciát, mint daganatos betegségeket, elhízást, magas vérnyomást, csökkenti a D-vitamin szintünket és a bélflórát is megváltoztatja, nem jó irányba… Ha megzavarod ezt a jól működő rendszered a mesterséges fényekkel, akkor a hormonelválasztásban is zavar lesz.

Gondolok itt arra, pl: hogy az esti kék fény hatására kevés lesz a melatonin szinted, alacsony lesz a növekedési hormon, így nem lesz pihentető az alvás és fáradtan, kialvatlanul fogsz felébredni, vagy inkább próbálod majd kivonszolni magad valahogy az ágyból. Ha nem alszod ki magad, vagy nem megfelelően pihentető az alvás, akkor másnap sokkal jobban fogod kívánni az édességeket, kávét és a cukros ételeket.

Majd figyeld meg!

NEM AZ A KÉRDÉS, HOGY LE TUDSZ-E FOGYNI…

Este hazaértem, fent voltam éjfél- 1 óráig. Élveztem az esti nyugalmat, a csendes időszakot, amikor alszik a város. Késő este még persze vacsoráztam is egy jót, biztos, ami biztos. Azt persze nem is mondom milyen trippjeim voltak éjszaka, brutál rémálmok gyötörtek. Ezek után viszont mindig óriási kihívást jelentett, másnap felkelni Sokáig úgy voltam ezzel, hogy oké, én este vagyok aktív és ennyi.

Sokkal szálkásabb lettem és rengeteg lett az energiám. Ez egy olyan óriási felismerés volt, hogy teljesen rákattantam a témára.

Az immunrendszered is erősebb lesz Tehát a rendben működő cirkadián ritmus hatására egyrészt kipihenten is t9s fogyás ébredni, másrészt pedig nem is fogsz magas CH tartalmú ételek után sóvárogni cirkadián ritmus és fogyás. Arról ne is beszéljünk, hogy az immunrendszered is optimálisan fog működni.

Könnyű cirkadián ritmus és fogyás abba az ördögi körbe, amikor nem vagy kipihent, tömöd magad cukorral, kávéval a sok kávé megint csak ahhoz járul hozzá, hogy megint ne aludj el időben, és így tovább Ez is érdekes és korábban meg is figyeltem magamon, hogy amint összejött pár nap, amikor csak pár órát aludtam, mert utaztam, vagy egyszerűen csak valami miatt nem fogyókúrák diéták eleget, akkor sokkal könnyebben lettem beteg.

Tehát, úgy tudsz az alvással hatékonyan zsírt égetni, hogy időben lefekszel aludni. Hiszen ha nem zavarod meg a nem oda illő fényekkel, akkor magas növekedési hormon és melatonin szinted lesz éjjel. Na de mit takar az, hogy időben? Télen ez picit korábbi időpontot jelent Ami ehhez kapcsolódik, hogy este már ne egyél.

A kérdés alapvetően nem is egy, hanem három kérdés. Miért akarsz lefogyni?

Ami azt jelenti, hogy lefekvés előtt órával legyen az utolsó étkezésed az adott napon. Mivel az étkezés is hatással van a cirkadián ritmusunkra, ezért addig tanácsos étkezni, ameddig a Nap fent van. Tehát napnyugta után már ne együnk.

Cirkadián - A biológiai óránk beállítása

Ami valóban azt jelenti igen, hogy télen ez korábbi időpont, mint a nyári. Ugyan olyan ritmusban élünk télen is, mint nyáron, nem tiszteljük az éjszakát, pedig a szervezetünk nem egy gép, nem erre lett kitalálva. És az sem véletlen hogy ennyi ember küzd, különféle betegségekkel. Egy ideig tolerálja a szervezet persze a felborult bioritmust, de előbb vagy utóbb benyújtja a számlát a test. Most már te is látod, hogy mekkora hatással van a nem megfelelő cirkadián ritmus a szervezetünkre és mégsem foglalkoznak ezzel a témával szinte semennyire.

Gondolok itt azokra az iskolákra. Hogyan tegyem a helyére a cirkadián ritmusom? Ami itt is lényeges, hogy fokozatosan.

Posted on: by: Gabozz Sokszor vagy kialvatlan? Állandósult a jet-lag? Csak kóvályogsz, rosszkedvű és depis vagy egész nap?

Azt értem ez alatt, hogy ha most éjfélkor fekszel le, akkor ne akarj most 11 kor elaludni, mert nem fog össze jönni jó eséllyel, persze ha el tudsz aludni már 11 kor is este, akkor természetesen feküdj le. Én anno úgy kezdtem, hogy hetente 20 perccel feküdtem le mindig hamarabb, mint az előző héten, és még így is rásegítettem egy kis citromfű teával, ami elálmosított.

Szépen fokozatosan feküdtem le hamarabb, és amit minden reggel megtettem, hogy mezítláb rövidnadrágban kimentem a fűbe a ház elé, rögtön ébredés után, hogy érjen a reggeli napfény még akkor is, ha borult volt az idő Így szinkronizálva a belső órám.

Jobban hizlal, hogy mikor eszünk, mint az, hogy mit

Ez nagyon sokat segít. Persze tudom, nem könnyű megoldani sokaknak gyerek mellett, vagy több műszakban dolgozóknak. De célszerű törekedni az optimális egyensúly felé. Amikor nálam van Cicu, a kis macskám, akkor keveset hagy aludni éjjel engem is.

kell enni, hogy lefogy fogyás kiegészítő Kuwaitban

Minden éjjel a cirkadián ritmusom lerombolását minden természetes fogyási tipp További fontos teendők a cirkadián ritmus beállításához: Csak akkor egyél, amikor a Nap felkelt, valamint napnyugta után se egyél már, mert ez is megzavarja a rendszert. Ha kávét szeretnél inni, akkor az első adagot ébredés után 2 órával fogyaszd, hiszen ilyenkor eleve magas a kortizol szintünk stresszhormonés nem tesz jót, ha rázúdítasz még egy adag kávét is.

Illetve az utolsó kávédat délután 2-ig idd meg, ezután már ne kávézz, mert ez is eltolja a cirkadián ritmusod. Kerüld az esti pörgős teendőket, nagy érzelmi stressz helyzeteket. És igen, az esti edzések sem tesznek jót a szervezetnek, ebben az időszakban már.

Este egy nyugodt, pihis, chill állapotban kellene tartózkodni.

Címke: cirkadián ritmus

Ami felkészít a pihenésre és ellazít. Cirkadián ritmus és fogyás után, kerüld az elektromos kütyük TV, Számítógép, okos telefonok stb. Használj gyertyát vagy infra vörös lámpát, napnyugta után és TV-zés helyett pedig inkább olvass. Lefekvés előtt szellőztess a legjobb a hűvös szoba aludni, a hőmérséklet 20 fok alatt legyen. Teljesen sötétíts be, főleg ha beszűrődnek az utcai lámpák a szobába.

aakg zsírégetés legjobb zsírégető életmód

Legyen korom sötét ahol alszol. Igyál este egy kis citromfű teát, segít elálmosodni. Teljesen megváltozott az életem pozitív irányba amióta helyre tettem a cirkadián ritmusom, ég és föld a különbség. A szervezeted pedig sokkal energikusabb és egészségesebb lesz. Haladj mindig lépésről-lépésre, legyél türelmes és tiszteld az éjszakát.