Első alapszabály - Tartsuk be a tápanyagok helyes arányát!

Ésszerű súlycsökkenés hetente

Frissítve: Forrás: Életmód Orvosi Központ Arra kértük Sárga Diánát, az Életmód Orvosi Központ dietetikusát, hogy foglalja össze számunkra azokat az alapszabályokat, amelyeket érdemes betartanunk, ha nem a kampányszerű fogyókúra, hanem a tartós súlycsökkenés elérése és megtartása a célunk.

Zsírégetés mesterfokon I.

Milyen egyszerűen hangzik igaz? A gyakorlatban mégis olyan nehéz megvalósítani. Első alapszabály - Tartsuk be a tápanyagok helyes arányát! Ahhoz, hogy fogyókúra során semmiből ne szenvedjen hiányt a szervezetünk, a tápanyagok helyes arányának betartására oda kell figyelnünk.

Amit soha ne tégy a könnyű fogyás érdekében

Ideális táplálkozás esetén a bevitt kalória mennyiségnek szénhidrátot, fehérjét és zsírt is kell tartalmaznia megfelelő arányban.

A szénhidrátbevitel magas rosttartalmú összetett szénhidrátokból tevődjön össze, mint pl. A fehérje részben teljes értékű állati, részben pedig növényi eredetű forrásból származzon, melyek lehetnek sovány húsok csirke, pulyka, hal, sovány felvágottakzsírszegény tejtermékek vagy hüvelyesek.

A zsír formájában bevitt tápanyagok közül a növényi eredetűeket kell előnyben részesíteni, mint pl. Értékes ezen kívül a tengeri halaknak és az olajos magvaknak zsírsavösszetétele.

  • Amit soha ne tégy a könnyű fogyás érdekében |Happy Family - minden ami család
  • Még több termék Számold ki a fogyókúrád!
  • Miért fontos a fogyás?

Második alapszabály - Figyeljünk a napi energiabevitelre! A napi energia szükséglete mindenkinek egyéni, függ az életkortól, a testsúlytól, ésszerű súlycsökkenés hetente nemtől és a napi aktivitástól.

Mennyi is az egészséges fogyás hetente?

Ha fogyni szeretnénk, akkor a bevitt energiamennyiségnek kevesebbnek kell lennie a felhasználtnál. Az, hogy ezt pontosan mekkora értéket jelent, személyre szabottan kiszámítható.

ésszerű súlycsökkenés hetente

Ennek szakszerű meghatározását és az étrend összeállítását érdemes dietetikus szakemberre bízni, aki az egyes ételek energia- és tápanyagtartalmának, valamint egyéni alkatunknak, igényeinknek, céljainknak ismeretében ad tanácsot a változatos és megfelelő minőségű étrendhez. Ebben pontosan meghatározza, hogy mi az az elfogyasztott kalóriamennyiség, amellyel fogyni fogunk, a szervezetünk számára szükséges tápanyagbevitel mellett.

Harmadik alapszabály- Fogyasszunk elegendő rostot! Az élelmi rostok az összetett szénhidrátok csoportjába tartoznak, melyek emésztetlenül és felszívódás nélkül haladnak végig a bélrendszeren. Ennek köszönhetően számos egészségre gyakorolt pozitív hatásuk van.

6 dolog, amit nem szabad megtenni a fogyás érdekében

Érdemes fogyókúra során előnyben részesíteni a rostokban gazdag táplálkozást, mert nagy vízkötő képességük lévén megduzzadnak, így fokozzák a teltségérzetet kalória hozzáadása nélkül. Sok rostot tartalmaznak például a zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák, amelyeknek az étrendbe való változatos beillesztésével nem csak rost, hanem egyéb fontos tápanyag is bekerül a szervezetbe- tudjuk meg Sárga Diána dietetikustól.

Negyedik alapszabály - Igyunk eleget!

ésszerű súlycsökkenés hetente

A folyadék segít abban, hogy a méreganyagok távozzanak a szervezetünkből, csökkenti az éhségérzetünket. Fontos megemlíteni, hogy ha rost dús táplálkozás elégtelen folyadékbevitellel társul, akkor a salakanyagok besűrűsödnek a bélben, amelynek következményeképpen székrekedés alakulhat ki. Folyadék utánpótlásra elsősorban a tiszta csapvíz vagy a szénsavmentes ásványvíz, natúr gyümölcsteák, cukormentes limonádék a legalkalmasabbak. Másodsorban a frissen facsart zöldség- és gyümölcslevek is fogyaszthatók, azonban a fogyókúra során ezek energiatartalmát mindenképpen figyelembe kell venni.

"A fogyás is sikerült, és alapvetően megváltozott az életünk"

Egy átlagos testtömegű felnőtt ember napi folyadékszükséglete átlagosan két liter. Ez magas fizikai aktivitás esetén, vagy kánikulában akár napi liter is lehet. Figyeljünk arra, hogy a napi folyadékmennyiséget sok kisebb adagokban biztosítsuk, hogy a szervezet folyadékellátottsága mindvégig optimális legyen. Az alkoholfogyasztást célszerű minimalizálni, mert már kevés alkohol is jelentős mennyiségű energiát tartalmaz. Ötödik alapszabály - Mozogjunk!

Az ideális fogyás hat alapszabálya

A megfelelő étkezés természetesen csak a fogyókúra egyik része. Ha emellé mozgás is társul, akkor biztosan el fogjuk érni a célunkat. Ésszerű súlycsökkenés hetente, hogy ha valaki fogyni szeretne, akkor minimum háromszor egy héten valamilyen aerob mozgást, például futást, lépcsőzést, kerékpározást végez, kiegészítve legalább heti 2 x 30 perces izomerősítő edzéssel. Az aerob mozgásoknál fontos a hosszú időtartam perc és a közepes intenzitás.

Azért fontos a hosszabb időtartam, mert a szervezet először a májban és az izmokban található glikogén raktárakat bontja és csak 40 perc elteltével helyeződik át az energianyerés a zsírsejtekre.

Táplálkozási tanácsadó: Fogyjon ésszerűen!

Hatodik alapszabály - A fogyás kulcsa, az életmódváltás! Az ideális fogyás életmódváltással jár, és nem meríti ki a szervezetet.

ésszerű súlycsökkenés hetente

Érdemes időt és energiát szánni a testsúly csökkentésére, így a megálmodott súlyt nemcsak elérni, hanem megtartani is képesek leszünk. Az egyoldalú, vagy nagy kalóriamegvonással járó diéták vitamin- és ásványianyag-hiányt, de akár komolyabb egészségügyi problémákat is okozhatnak.

A fogyás egészséges üteme

Ésszerű súlycsökkenés hetente, ha tartósan és egészségesen szeretnénk fogyni, akkor ne a sztárdiéták praktikáit fogadjuk meg, hanem a dietetikusunk tanácsait.

Így valóban tartósan és egészségesen érhetjük el és tarthatjuk meg hosszú távon a vágyott alakunkat.

KOCKAHAS CSOKIVAL - fogyás heti 1 kiló csokival

Kapcsolódó cikkeink fogyókúra témában:.