9 tuti tipp, hogy felgyorsítsd a fogyást

Stratégiás fogyás

Kapcsolódó cikkek

Írta: Fábián Emese A legtöbb súlycsökkentő módszerrel az a baj, hogy túl szigorú, egészségtelen, és nem tartható fenn sokáig. Nem ritkán a fogyókúra eredményeképp a sok éhezés visszaüt, stratégiás fogyás ahelyett, hogy csökkenne a súlyunk, csak újabb zsírpárnákat szedünk magunkra.

stratégiás fogyás

A kutatások szerint az vezet hosszú távú eredményre, ha gyökeresen megváltoztatjuk az étkezési szokásainkat. Minden azon múlik, hogy mit eszünk, hogyan, hol, és hogyan tudjuk elejét venni az érzelmi evés nek. Ahelyett tehát, hogy gyors megoldásokat keresnénk, érdemes a helyes stratégiát megtalálnunk. Lássuk, mi segíthet ebben, és mi akadályozhat.

Az állandó súlyvesztés stratégiái

Túl gyakran koplalsz Az még nem jelent problémát, ha egy-egy nagyobb, illetve fogyókúrából kilógó fogás előtt egy kicsit éhezel, de légy óvatos ezzel a stratégiával, mert ezzel könnyen áteshetsz a ló túloldalára: a szervezeted később farkasétvággyal fog kompenzálni, arról nem is beszélve, hogy így sokkal könnyebben vesztesz az izmaidból is.

Talán sokaknak ismerős a helyzet, hogy amikor egész nap alig esznek, nem is érzik az éhséget, este azonban fel tudnák falni az egész hűtőt. Hosszú távon jobb, ha rendszeresen eszel, még ha nem is feltétlenül túl gyakran.

Detox ditétán élsz Vannak méregtelenítő étrendek, melyek pozitívan hatnak a közérzetre, és az ember egy bizonyos ponton úgy érzi tőlük, több energiája van, és a fogyása is beindul. Ez azonban nem minden étrendre, és nem minden körülmények között igaz. A szigorú diéta hatására fejfájás, hányinger, gyengeség is bekövetkezhet.

A nélkülözés elkerülése végett kedvenceid - összhangban az étrenddel - is betervezhetők, például hétvégére, ilyenkor akár egy szelet csokitortát is elfogyaszthatsz, ha amúgy a többi fogás esetében nem csalsz.

Ha méregteleníteni szeretnél, igyál sok folyadékot, és egyél sok zöldséget, gyümölcsöt. Ha egészségesebb irányba változtatsz az étrend eden, az már önmagában méregtelenítő hatású, de ne hagyj ki étkezést, és ne egyél túl keveset.

További cikkeink a témában

Fogyasztószereket használsz Sok ember fogyókúrájában eljön az a pillanat, melyben úgy érzi, már csak egy pirula segíthet. Jobb azonban, ha nem engedsz a kísértésnek. A kemikáliák ugyanis gyakran hashajtót illetve más stimulánsokat tartalmaznak, melyek radikálisan és olykor jóvátehetetlenül beavatkoznak az anyagcserébeakár a keringésbe is.

stratégiás fogyás

Jobb, ha nem kockáztatsz, mert ezek a gyógyszerek számos mellékhatással stratégiás fogyás. Kizársz egész tápanyagcsoportokat Vannak diéták, melyek bizonyos tápanyagcsoportok, leggyakrabban a szénhidrátok vagy zsírok elhagyására, illetve radikális csökkentésére épülnek.

stratégiás fogyás

Azonban teljesen nem foszthatod meg a szervezeted a szénhidrát októl, mert ekkor idegessé, fáradttá válhatsz. A hangulat szabályozása mellett a szénhidrát az agyműködéshez is fontos.

Mi változik?

A szénhidrát tehát elengedhetetlen energiaforrás, noha nem mindegy, hogy milyen típusú és minőségű. A zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona és a hüvelyesek jó szolgálatot tehetnek a diétában, és segítenek elkerülni a cukros, feldolgozott élelmiszerek, péksütemények fogyasztását.

Kapcsolódó cikkek.