A diéták hizlalnak

Miért nem veszíthetek el többé zsírt,

Best Egészség/Health images in | Egészség, Gyógynövények szárítása, Hajfesték eltávolítása

Healthy Ways Newsletter. A koleszterinhipotézis már akkor halálra volt ítélve, amikor elfogadták. Végre az amerikai közegészségügyi kormányzat is ráébredt, hogy nevetségessé válik, ha tovább riogatja az embereket a koleszterindús ételektől. A következő beismerés az volna,hogy a vérben keringő koleszterin is ártalmatlan - de ez még várat magára, hiszen a gyógyszeripar és b3h fogyás orvoslás túl jól megél ebből a hamis mítoszból.

Ha igen, akkor többé nem kell aggódnia. A koleszterin fogyasztás feltételezett veszélyeiről szóló sokéves vita után, a nemzet legtekintélyesebb hivatalos táplálkozástudományi bizottsága úgy döntött, hogy visszavonja a koleszterinben gazdag élelmiszerekkel kapcsolatos korábban kiadott figyelmeztetéseit.

kávézsír- veszteség tanulmány

Ez a lépés közel 40 évnyi hivatalos figyelmeztetést tehet semmissé. Az USA Egészségügyi Minisztériuma ötévente felülvizsgálja az általa kiadott hivatalos táplálkozási ajánlásokat, amelyek arra hivatottak, hogy az amerikai lakosságnak segítsenek egészségesen táplálkozni.

Vélemények

Ezek az ajánlások a szabályok megalkotásában is segítenek, és az élelmiszergyártóknak útmutatást adnak a termékek címkézéséhez. A ös kiadás fogja talán a legmarkánsabb változást tartalmazni az eredeti es óta, mely szerint elhagyja a koleszterin fogyasztással kapcsolatos figyelmeztetéseket.

Az es évek óta a hat legfőbb táplálkozási cél egyike volt a koleszterin fogyasztás napi mg alatt tartása, azonban a jelenlegi bizottság úgy hiszi, hogy a koleszterin fogyasztás miatt többé nem kell aggódnunk. A döntést sok-sok dietetikus és táplálkozási szakember gondolkodásának evolúciója előzte meg, akik meg vannak róla győződve, hogy a magas koleszterin tartalmú élelmiszerek fogyasztása nincs szignifikáns hatással a vér koleszterin szintjére, illetve nem növeli meg a szívbetegség kockázatát.

A szervezet gondosan kiegyensúlyozza a vér koleszterin szintjét, étrenddel nem lehet csak úgy esetlegesen befolyásolni.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

A szervezetünk nap mint nap sokkal több koleszterint termel, mint amennyit az ételekből miért nem veszíthetek el többé zsírt. Ezért a táplálékkal bevitt koleszterinnek nincs szignifikáns hatása a vér koleszterin szintjére. A magas koleszterin tartalmú ételeket, mint például a tojás, a vörös hús, és a tengeri ételek, régóta a szívbetegség rizikó növekedéséhez hozzájáruló élelmiszereknek tartják.

metabolikus étkezés

Azonban sokéves kutatással sem sikerült bizonyítani a lehetséges ok-okozati összefüggést a koleszterin tartalmú ételek és fogyás sentara kedvezőtlen egészségügyi következmények között. Mivel az emberi szervezet sokkal több koleszterint termel, mint amihez a táplálkozáson keresztül hozzájut, illetve egy megfelelő tudományos konszenzus hiányában a Dietary Guidelines Advisory Committee vagy röviden DGAC ez a szerv a hivatalos táplálkozási ajánlásokat megfogalmazó bizottság számára biztosít tudományos hátteret úgy döntött, hogy "a koleszterin mostantól nem tartozik azok közé a tápanyagok közé, amelyeknek a túlzott fogyasztására ügyelni kell.

Míg az amerikaiak megszokták az egymásnak ellentmondó táplálkozási ajánlásokat, a koleszterinnel kapcsolatos változások egy befolyásos tudományos bizottságtól erednek DGAC. Ennek a szövetségi publikációnak széleskörű hatása van az amerikai étrendre: segít meghatározni, hogy mi kerüljön az iskolai uzsonnás dobozokba, kihat az élelmiszergyártók hirdetési szokásaira, és alapvetésként szolgál az orvosok és állami szervek által javasolt táplálkozási ajánlásokhoz.

Sok dietetikus szerint a koleszterin bevitel mennyiségi korlátozásának feloldása már rég esedékes volt, figyelembe véve, hogy az USA lépéshátrányban van sok más országgal szemben, ahol a hivatalos ajánlások nem emelik ki a koleszterint. Ő "indokolt lépésnek" nevezte a fordulatot. De az étkezési koleszterinnel kapcsolatos változás azt is megmutatja, hogy a táplálkozástudomány összetettsége és a döntő kutatások hiánya hozzájárulhat az amerikaiak összezavarodottságához.

Ők, miközben útmutatást szeretnének kapni, gyakran találják magukat az egymásnak ellentmondó tanácsok kereszttüzében. A koleszterin legalább óta folyamatos szereplője a táplálkozással kapcsolatos figyelmeztetéseknek az USA-ban, mert akkor tűnt fel először az Amerikai Szív Társaság ajánlásaiban. Később a szövetségi kormány is magáévá tette és ezek a figyelmeztetések segítettek megváltoztatni a táplálkozási szokásokat. Bár az évek során ellentmondó bizonyítékok merültek fel, az étkezési koleszterin ellenes kampány ennek ellenére folytatódott.

ganja fogyni

Mégis, sokan a legjobb esetben is csak gyengének tartották a koleszterin ellen szóló bizonyítékokat. Már at írtunk, amikor egy, az American College of Cardiology és az American Heart Association Amerikai Kardiológiai Kollégium és a Szívtársaság által szervezett különítmény átnézte az étkezési koleszterinről addig folytatott vizsgálatokat.

súlycsökkentő tábor felnőttek számára Pennsylvaniában

A csapat azt találta, hogy "elégtelen bizonyíték" áll rendelkezésre egy ajánlás megfogalmazásához. A vizsgálatok nagy része túl átfogó volt ahhoz, hogy ki lehessen választani belőle a koleszterint.

Fogyókúrázol?

Az előző ajánlásokban azt javasolták, hogy a koleszterin bevitelt napi milligrammra korlátozzuk. Összehasonlításképpen, egy tojás sárgájában kb. Hivatalos adatok szerint, a felnőtt amerikai férfiak átlagban naponta kb.

  • A ketogén étrend veszélyei - miért nem fenntartható az ember számára?
  • Lipozéro | Ft. | Az álomalak elérése már nem álom többé!
  • Mennyi kalóriát szabad enni a fogyáshoz? - Fogyókúra | Femina

Eckel szerint ez az ajánlott napi milligramm "egy a sok olyan dolog közül, amit mindig újra és újra tovább ajánlanak, holott minimális bizonyíték támasztja alá. Míg a táplálkozási ajánlások feje tetejére állítása bosszantónak tűnhet, ez valójában a fejlődés jele. Allison szerint a táplálkozás terén a probléma abból az arroganciából fakad, ami időnként az ajánlásokat kíséri.

Egy tudományos testület egy bizonyos témával kapcsolatban egyezségre jut, és néhányan ezt kőbe vésett, végleges igazságnak tekintik, figyelmen kívül hagyva az ellentmondó bizonyítékokat, és kigúnyolják azokat, akik megkérdőjelezik a status quo-t.

Most mindenki, aki eddig hangosan kardoskodott a koleszterinnel kapcsolatos korlátozások mellett, és kritizálta azokat, akiknek kételyei voltak ezzel az ajánlással kapcsolatban, kínosan érzi magát. Igazán elkelne egy kis alázat. Az étkezési koleszterinnel kapcsolatos hivatalos pozícióváltás ellenére sokan még mindig ragaszkodnak ahhoz a véleményhez, hogy a zsír és a koleszterin rossz, és fennen hirdetik a telített zsírok és a magas koleszterinszint veszélyeit. Hamarosan ezek az emberek is zavarban lesznek.

Az elmúlt években két nagy meta-analízis vizsgálat minden eddigi, telített zsírról és étrendről készült vizsgálatot kombinált, és mindkettő kimutatta, hogy a legtöbb telített zsírt fogyasztó embereknél nem gyakoribb a szívbetegség, mint a legkevesebbet fogyasztóknál. Ez bizonyítja, hogy a telített zsír sem nem okozza, sem nem mozdítja elő a szívbetegséget.

Egy új, A beszámoló, aminek egy nemzetközi kutató csoport a szerzője, kritikát fogalmaz meg az étkezési telített zsírok fogyasztásának limitálásával szemben, ami idővel azt eredményezheti, hogy a DGAC esetleg ezzel kapcsolatban is változtat jelenlegi pozícióján.

A kutatók azt a következtetést vonták le, hogy amikor az USA-ban ben megfogalmazták az ajánlást, majd ezután Nagy-Britanniában és más országokban is, a telített zsír fogyasztás és a koszorúér betegség közötti kapcsolat csupán egy hipotézis volt, anélkül, hogy alapos bizonyítékok támasztották volna alá. Zoe Harcombe a West of Scotland Egyetemről, a vizsgálat egyik vezető szerzője kijelentette, hogy ezeket az ajánlásokat "a megjelenésük előtt előzetesen nem tesztelték.

Az akkor rendelkezésre álló adatok szerint az étkezési zsírfogyasztás és a szívbetegség vonatkozásában nem volt különbség az összhalálozások számában, illetve statisztikailag szignifikáns változások a szív- és érrendszeri halálozásban. A kevesebb telített zsír fogyasztás nem hozta magával egy személy szívegészségének javulását, még akkor sem, ha közben csökkent az illető koleszterin szintje.

Az eredeti es ajánlások idején a bizottság vezető miért nem veszíthetek el többé zsírt, Dr. Hegsted a Harvard Egyetemről beismerte, hogy a telített zsírok megszorítását alátámasztandó bizonyítékok hiányoztak. De az ellenérve az volt, hogy többet profitálhatunk az ajánlott étrendre való váltásból, mint amennyit veszíthetünk.

Fogyjunk kíméletesen, tartósan, természetesen

Ez a kijelentés azonban inkább egy ábrándon, mint hiteles, tudományos érveken alapult. Lehet, hogy az a hosszú ideje érvényben lévő ajánlás, amely szerint a szénhidrát bevitelt kell megemelni a zsírbevitel csökkentés ellensúlyozására éppen most cáfolja meg Dr.

Hegsted kijelentését. Az újabb kutatások kimutatták, hogy az alacsony szénhidrát tartalmú étrendek hatékonyabbak az egészség építésben, mint az alacsony zsírtartalmúak.

A Harcombe vizsgálat miért nem veszíthetek el többé zsírt teljesen világos, és lényegre törő: "A jelenlegi beszámoló konklúziója, hogy a táplálkozási ajánlásokat nem csupán felülvizsgálni kell, hanem soha nem szabadott volna őket bevezetni. Valójában a telített zsírok fogyasztása elleni vitában a nyomaték nagy része a hivatalos ajánlásokra való hivatkozás.

A telített zsír ellenességet támogatók a hivatalos ajánlásokat folyamatosan bizonyítékként használják arra, hogy a telített zsír egészségtelen, és legyintenek azokra a vizsgálatokra, amelyek mást állítanak. Végül is egy kormányt képviselő tudományos bizottságnak ugye biztosan igaza van?

Sok évvel ezelőtt írtam egy mélyreható cikket a kókuszolajról, és beadtam a Wikipedia-nak. Volt benne egy részletes leírás a kókuszolaj egészségességéről. Kínosan ügyeltem arra, hogy minden egyes állítást alátámasszak publikált orvosi vizsgálatok eredményeivel. A cikk megjelent a felületen, de pár napon belül a nagy része át lett írva, beleértve az egészség aspektusokat is. Helyette egy rövid közlemény miért nem veszíthetek el többé zsírt olvasható, amely szerint a kókuszolaj is csak egy fajta telített zsír, és mint ilyennek, a fogyasztása kerülendő.

miért kellene lefogynom?

Az átírt cikk a hivatalos amerikai táplálkozási ajánlásokra, valamint egyéb országokra és szervezetekre hivatkozott, amelyek mind egy az egyben átvették az amerikai ajánlást. Míg a kókuszolaj cikk többi része többször változott az évek során, ez a figyelmeztetés mindvégig ott maradt.